Імідж сучасного учителя

  • Друк

Що ж таке імідж сучасного учителя у сучасному світі та від чого він залежить? Давайте спробуємо розібратись!

 

Спочатку, пригадаємо визначення поняття імідж.

 

Імідж (від англ. image — образ, вигляд, зображення) — це образ, система зовнішніх характеристик людини, що створюють або підкреслюють неповторну своєрідність особистості та завжди відображають індивідуальність.

 

Елементи іміджу сучасного учителя не обмежуються лише ІНДИВІДУАЛЬНИМ СТИЛЕМ УЧИТЕЛЯ вони є невід’ємною складовою характеру

й індивіду­альності людини, формуючи ставлення до неї інших людей. Те, як людину сприйматимуть оточуючі, здебільшого залежить саме від її іміджу.

 

 

Хто саме створює імідж взагалі?

 

  •  По-перше, сама людина, яка придумує, як виглядати перед оточуючими та що повідомляти про себе.
  •  По-друге, іміджмейкери-професіонали, які займаються ство­ренням іміджу відомих осіб: політиків, державних діячів, артистів та ін.
  •  По-третє, значну роль у створенні іміджу відіграють засоби масової інформації — періодика, радіо, телебачення.
  •  По-четверте, імідж створюють люди, які оточують особистість: друзі, рідні, співробітники.

 

 

Навіщо педагогові імідж?

 

Професія педагога є особливою. Учителі — це ті люди, які завжди перебувають у полі зору учнів, батьків, колег, виконуючи важливу соціальну місію.

 

Імідж — це своєрідний людський інструментарій, що допо­магає вибудувати взаємини з навколишнім світом.

Це не тільки візуальний образ, але й спосіб мислення, дій, учинків, уміння спілкуватися, мистецтво говорити й, особливо, слухати.

 

Правильно обрані тон розмови, тембр голосу, доречні рухи багато в чому визначають той образ, у якому вчитель з’являється перед учнями й колегами. Разом із тактом, освіченістю, діло­вими якостями зовнішність педагога є продовженням його до­стоїнств або ще однією негативною рисою, що заважає в житті та кар’єрі.

 

Пропонуємо вашій увазі анкету для того, щоб зрозуміти, на що у першу чергу звертають увагу учні.

 

Анкета для учнів щодо оцінювання вчителя

  • На що ви звертаєте увагу під час першої зустрічі з учите­лем?
  • Які якості вчителя як викладача ви цінуєте найбільше?
  • Чи важливо для вас те, як виглядає вчитель?
  • Чи вважаєте ви, що вчитель повинен одягатися відповідно до останніх тенденцій моди?
  • Чи важливими є для вас особистісні якості вчителя?
  • Чи цікавить вас особисте життя вчителя?
  • Чи впливає імідж учителя на ваше ставлення до предмета?

 

Дещо про привабливість

Американський психолог Дж. Міллер здійснив такий екс­перимент: дібрав фотографії «гарних», «звичайних» і «некрасивих» людей. Потім продемонстрував ці фотографії групі людей, бажаючи дізнатися їх думку щодо внутрішнього світу людей, які зображені на фотографіях.

 

«Гарних» було оцінено як упевненіших, щасливіших, урівно- иаженіших, енергійніших і багатших духовно. Психологи називають це «ефектом ореола».

 

Учитель зобов’язаний використовувати його у своїй роботі, адже кожний педагог повинен бути гарним в очах дітей, батьків ти колег. Звісно, успішна «самопрезентація» вимагає зусиль для підтримання створеного враження.

 

Першим кроком на шляху до створення «ефекту ореола» мож­нії вважати роботу над власним іміджем.

 

Візуальна привабливість — першорядна складова іміджу педа­гога. Тут важливе значення мають колірна гама робочого костюма, правильно зроблений макіяж і модна зачіска.

 

 Ми вважаємо привабливими людей, які…

  • Часто й охоче посміхаються.
  • Мають гарне чуття гумору.
  • Природно поводяться.
  • Веселі.
  • Часто й охоче говорять компліменти.
  • Обізнані на етикеті, дотримуються його.
  • Упевнені в собі.
  • Уміють посміятися над собою.
  • Допомагають оточуючим бути відвертими, вільно обговорювати свої проблеми.
  • Усвідомлюють свої обмежені можливості й те, що не мають відповіді на всі запитання.
  • Дружелюбні, з ними легко спілкуватися.

 

 

 Якими є визначальні частини іміджу професіонала?

 

  • Висока самооцінка та впевненість у собі.
  • Віра в доброзичливість Усесвіту й віра в добру людину.
  • Соціальна й особиста відповідальність («я — причина всього позитивного й негативного в моєму житті»).
  • Бажання змінюватися й уміння ризикувати, але не занадто.

 

із чого варто починати?

З посмішки! Посміхаючись, ви починаєте подобатися людям. Посмішка «відкриває» нас, робить доброзичливими, відвертими в очах оточуючих, особливо дітей.

Також діти високо цінують учителя, який має почуття гу­мору.

 

Учитель-артист завжди приймає правильні, педагогічно зважені рішення. Кожне його слово є доречним в ланцюжку подій, кожна цифра повідомляється тоді, коли вона є необхідною. Він швидко пригадує потрібні відомості, повсяк час думає, творить, аналізує, підбиває підсумки. 

Педагогічне кредо вчителя - «Завтра урок. І творити його треба так, як митець творить вірші чи музику» (О.Захаренко) - повністю відображає глибинну суть підходів  Бабич О.М.—відгук колег.

 

Проблема, над якою працюю—«Використанняігрових технологій и нетрадиційних форм викладання на уроках світової літератури»