Імідж сучасного учителя
- Деталі
- Категорія: Роботи
- Опубліковано: Понеділок, 03 грудня 2012, 14:23
- Автор: Ольга
Що ж таке імідж сучасного учителя у сучасному світі та від чого він залежить? Давайте спробуємо розібратись!
Спочатку, пригадаємо визначення поняття імідж.
Імідж (від англ. image — образ, вигляд, зображення) — це образ, система зовнішніх характеристик людини, що створюють або підкреслюють неповторну своєрідність особистості та завжди відображають індивідуальність.
Елементи іміджу сучасного учителя не обмежуються лише ІНДИВІДУАЛЬНИМ СТИЛЕМ УЧИТЕЛЯ вони є невід’ємною складовою характеру
й індивідуальності людини, формуючи ставлення до неї інших людей. Те, як людину сприйматимуть оточуючі, здебільшого залежить саме від її іміджу.
Хто саме створює імідж взагалі?
- По-перше, сама людина, яка придумує, як виглядати перед оточуючими та що повідомляти про себе.
- По-друге, іміджмейкери-професіонали, які займаються створенням іміджу відомих осіб: політиків, державних діячів, артистів та ін.
- По-третє, значну роль у створенні іміджу відіграють засоби масової інформації — періодика, радіо, телебачення.
- По-четверте, імідж створюють люди, які оточують особистість: друзі, рідні, співробітники.
Навіщо педагогові імідж?
Професія педагога є особливою. Учителі — це ті люди, які завжди перебувають у полі зору учнів, батьків, колег, виконуючи важливу соціальну місію.
Імідж — це своєрідний людський інструментарій, що допомагає вибудувати взаємини з навколишнім світом.
Це не тільки візуальний образ, але й спосіб мислення, дій, учинків, уміння спілкуватися, мистецтво говорити й, особливо, слухати.
Правильно обрані тон розмови, тембр голосу, доречні рухи багато в чому визначають той образ, у якому вчитель з’являється перед учнями й колегами. Разом із тактом, освіченістю, діловими якостями зовнішність педагога є продовженням його достоїнств або ще однією негативною рисою, що заважає в житті та кар’єрі.
Пропонуємо вашій увазі анкету для того, щоб зрозуміти, на що у першу чергу звертають увагу учні.
Анкета для учнів щодо оцінювання вчителя
- На що ви звертаєте увагу під час першої зустрічі з учителем?
- Які якості вчителя як викладача ви цінуєте найбільше?
- Чи важливо для вас те, як виглядає вчитель?
- Чи вважаєте ви, що вчитель повинен одягатися відповідно до останніх тенденцій моди?
- Чи важливими є для вас особистісні якості вчителя?
- Чи цікавить вас особисте життя вчителя?
- Чи впливає імідж учителя на ваше ставлення до предмета?
Дещо про привабливість
Американський психолог Дж. Міллер здійснив такий експеримент: дібрав фотографії «гарних», «звичайних» і «некрасивих» людей. Потім продемонстрував ці фотографії групі людей, бажаючи дізнатися їх думку щодо внутрішнього світу людей, які зображені на фотографіях.
«Гарних» було оцінено як упевненіших, щасливіших, урівно- иаженіших, енергійніших і багатших духовно. Психологи називають це «ефектом ореола».
Учитель зобов’язаний використовувати його у своїй роботі, адже кожний педагог повинен бути гарним в очах дітей, батьків ти колег. Звісно, успішна «самопрезентація» вимагає зусиль для підтримання створеного враження.
Першим кроком на шляху до створення «ефекту ореола» можнії вважати роботу над власним іміджем.
Візуальна привабливість — першорядна складова іміджу педагога. Тут важливе значення мають колірна гама робочого костюма, правильно зроблений макіяж і модна зачіска.
Ми вважаємо привабливими людей, які…
- Часто й охоче посміхаються.
- Мають гарне чуття гумору.
- Природно поводяться.
- Веселі.
- Часто й охоче говорять компліменти.
- Обізнані на етикеті, дотримуються його.
- Упевнені в собі.
- Уміють посміятися над собою.
- Допомагають оточуючим бути відвертими, вільно обговорювати свої проблеми.
- Усвідомлюють свої обмежені можливості й те, що не мають відповіді на всі запитання.
- Дружелюбні, з ними легко спілкуватися.
Якими є визначальні частини іміджу професіонала?
- Висока самооцінка та впевненість у собі.
- Віра в доброзичливість Усесвіту й віра в добру людину.
- Соціальна й особиста відповідальність («я — причина всього позитивного й негативного в моєму житті»).
- Бажання змінюватися й уміння ризикувати, але не занадто.
із чого варто починати?
З посмішки! Посміхаючись, ви починаєте подобатися людям. Посмішка «відкриває» нас, робить доброзичливими, відвертими в очах оточуючих, особливо дітей.
Також діти високо цінують учителя, який має почуття гумору.
Учитель-артист завжди приймає правильні, педагогічно зважені рішення. Кожне його слово є доречним в ланцюжку подій, кожна цифра повідомляється тоді, коли вона є необхідною. Він швидко пригадує потрібні відомості, повсяк час думає, творить, аналізує, підбиває підсумки.
Педагогічне кредо вчителя - «Завтра урок. І творити його треба так, як митець творить вірші чи музику» (О.Захаренко) - повністю відображає глибинну суть підходів Бабич О.М.—відгук колег.
Проблема, над якою працюю—«Використанняігрових технологій и нетрадиційних форм викладання на уроках світової літератури»